неделя, юли 19, 2009

Цитат

Ще си направя експеримент: ще ви дам задачка с умерено понижена трудност. Естествено, разчитам безсрамно на нея, за да увелича броя на коментиращите тук, но все пак ми е интересно кой ще успее да назове името на автора на следния цитат, с който съм напълно съгласен:

"Абсолютизацията на икономиката води до ситуация, в която хората спират да осъзнават факта, че животът в обществото не поставя за своя крайна цел нито пазара, нито държавата - тъй като животът сам по себе си притежава непреходна ценност, на която трябва да служат и пазарът, и държавата."

Употребата на Google е позволена, макар че е умерено безсмислена :)

Колебая се дали да ви подкупвам с награда? Хайде, в духа на горния цитат, ще се въздържа. Макар че нещо ми подсказва, че без награда броят мераклии да отгатнат ще е твърде скромен... Както и да е, просто ме гризе любопитство колко души ще се досетят кой е авторът :)

10 коментара :

Кръстю каза...

Най прилича на Ноам Чомски. Почти сигурен съм, че съм го срещал някъде, по-късно може да се сетя точно...

Аспарух К. каза...

@Кръстю: тц, ако играехме на "топло-студено", кях да кажа нещо за ледниците. Далеч от истината :)

Очаквам още предположения.

Кръстю каза...

Папа Бенедикт ХVІ наскоро се изцепи за нов финансов световен ред, не съм му чел речта...но така построено изречението е напълно прилягащо на духовно лице,"непреходната ценост -живота"

Аспарух К. каза...

Бре! Имало умни хора на тази земя! Свалям ти шапка, почти уцели.

Текстът е от едната от енцикликите на Йоан-Павел II, от "Human Dignity and the Common Good".

Щастлив съм, четат ме хора с доказана способност за дедукция... :)

Aria каза...

аз само колкото да увелича броя на коментиращите - не знам :-)))

Кръстю каза...

Благодаря, ама ти,ако искаше да постигнеш голям брой коментари трябваше да поставиш поне срок,примерно-48 часа и тогава да даеш отговора.(шегувам се ,разбира се)
Понеже съм на тема "Живот след капитализма",залитнах към Чомски и пропуснах "библейския"мотив....а ти май още си под влияние на ..гостите си.:-)

Аспарух К. каза...

Сигурен съм, че с някоя хубава награда и времеви лимит броят коментари щеие да подгони тези на кака ви Сийка... но в случая коментарите не са самоцел. А и при положение, че си толкова близо, съвестта не ми позволява да се суча като политик на избори. :)

Основната идея на загадщата беше да накарам малко повече хора въобще да прочетат този цитат... и евентуално да поразмислят върху него. Ако дори и няколко души са му обърнали внимание, все пак е имало някакъв смисъл.

Кръстю каза...

Ще го прочетат...сигурен съм. По-важно е да го осмислят и приемат.Аз често се замислям, дали не съм започнал да одъртявам вече "усетно"..Напъва ме да поучавам, да се обяснявам...Мен също не ме вълнува количеството на коментарите.
Колкото до посещаемоста -също,но като че ли на нея държа повече...Надявам се да съм бил полезен на някого..

Публикуване на коментар