Мъка, мъка, мъка. Просто нямам сърце да гледам това. Но доколкото и сърце не ми дава да страдам сам, държа да видите с очите си в какво се превръщат мечтите практически нови автомобили, използвани от BMW за тестове. Предупреждавам, ако сте със слаби сърца или сте щастливи притежатели на BMW, бягайте далеч, гарантирано ще ви се доплаче.
Всички снимки и видеото най-отдолу са © drugoi. Няма да кажа "наслаждавайте се", защото гледката е всичко друго, но не и приятна.
"Моето запознанство със света на BMW Group в Мюнхен започна с посещение на Центъра по демонтаж и рециклиране на автомобилите на BMW. Пристигнах там сутринта, посрещнаха ме двама сътрудници на Центъра и ме поведоха да ми покажат с какво се занимават тук. Разходиха ме край стелажи, върху които стояха изглеждащи съвсем нови автомобили. В най-близко бъдеще и предстоеше да изчезнат, да се изпарят във времето и да се превърнат в прах. Така BMW постъпват с всички свои тестови коли, опитни образци, които са преминали изпитанията, върху които е било изпробвано функционирането на нови модули и технически решения. На всички тях им беше отредена една участ – да минат под пресата. Но до този момент им предстоеше да изтърпят още няколко унизителни процедури.
На паркинга е цветът на баварското автомобилостроене.
Всичко започва тук.
На специален стенд с помощта на пулт за външно управление, свързан с компютъра на колата, се взривяват пиропатроните, свързани с въздушните възглавници.
Или, както казват в Центъра – тук се извършва тяхната неутрализация. Включително и на тези, които разкачат контактите от акумулатора, намиращ се в багажника.
Поставиха ми защитни слушалки и майсторът натисна бутоните на пулта. Вътре в колата започнаха да се взривяват възглавниците.
След няколко секунди всичко приключи.
От тези автомобили се сваля всичко, което може да се използва в бъдеще.
Всички резервни части отиват в склада на изследователския център, където се използват в нови тестови образци.
Следващата операция се извършва на специално изработен за тази цел стенд. От колата се изпомпват всички течности, намиращи се в нея: бензин, масло, спирачна течност.
Майсторът развинтва всичко, което може да се развинти, и източва всичко, което има как да бъде източено.
Резервоарът се пробива с пневматична дрелка. Колата може да бъде повдигната от едната страна, за да изтече напълно горивото от резервоара.
Процесът на унищожение продължава.
Със специална ръчна преса се неутрализират газовите амортизатори.
От някои автомобили се демонтира двигателят за по-нататъшна употреба.
В цеха, където работи пресата, колите чакат своя последен час. Тази някога е участвала в краш-тест.
Качих се в кабината на оператора на пресата и оттук нататък снимах през мътното пластмасово стъкло.
Желязната кука с хрущене отскубна от тялото на колата сърцето й. Душевните ми терзания ставаха все по-болезнени.
Поваленият и почти унищожен автомобил е положен в прокрустовото ложе на пресата.
Сега капакът ще се затвори и ще настъпи краят...
Всичко е свършено, автомобилът вече е само малко кубче, което сега същата безжалостна стоманена ръка на крана ще хвърли в железен контейнер, който ще се насочи към дробилната машина.
Абсолютно всичко ще се използва наново – металните части се претопяват, платът, кожата и пенопластът ще бъдат стрити на прах и ще се използват в производството.
Ето това симпатично кубче, в което някога се е превърнал един от тестовите екземпляри на MINI, стои в главната зала до входа.
За няколко дни тук могат да се съберат експонати за цяла изложба на съвременно изкуство.
Всяка година BMW рециклират по този начин 4000 свои автомобили.
Мъжете, които ме съпровождаха по време на обиколката, ми разказаха, че практически всеки работник в Центъра първоначално изпитва стрес.
Да се унищожава творение на човешката ръка, при това толкова съвършено – е доста сериозно изпитание дори за професионалисти.
Но казват, че после се свиква.
Садисти.
0 коментара :
Публикуване на коментар