вторник, ноември 10, 2009

Псевдо-Дзен


Най-големият дзен учител, който ще откриете
Дошъл веднъж ученикът при Учителя и попитал:

- Кажи ми, о, Учителю, как се получава така, че някои хора могат да постигнат желаното, а други - не? Как да направя така, че при мен да дойде успехът? Как да постигна отговор на тези въпроси?...

Ученикът продължавал да задава въпроси, а Учителят размишлявал:

"Ако отговоря на въпросите му, той ще запише отговорите, ще напише книга, ще озаглави всичко това "Пътят на отговорите", ще започне да организира семинари за неудачници, които искат да станат бизнесмени, а най-настойчивите от тях ще започнат да идват при мен и да ми задават въпроси."

"Ако пък не отговоря на въпросите му, той ще напише книга, където след всеки отговор ще посочи, че "Учителят ме погледна мълчешком", ще озаглави всичко това "Пътят на мълчанието", ще започне да организира семинари за неудачници, които искат да станат бизнесмени, а най-настойчивите от тях ще започнат да идват при мен и да ми задават въпроси."

И Учителят убил ученика.

Жалко, че наистина мъдрите учители са толкова малко.

5 коментара :

Lita каза...

мда, наистина, явно много са били учителите, които са/не са казали каквото и да е (поне като вляза в книжарница, това виждам ;))

Анонимен каза...

Наистина много прозаично и егоистично!

Aria каза...

:-) мъдро! трябва да има подобаващо наказание за задаващите тъпи въпроси :-))), защото тъпите въпроси водят неизменно до тъпи отговори. на англ език се пише така: 'Don't ask foolish questions and you will not get foolish answers.'

Публикуване на коментар