четвъртък, април 02, 2009

ЗЕС - спешно, конфликтите на интереси - за следващия парламент?!

Все се заричам, че повече няма да пиша за политика. И накрая все пак не ми издържат нервите, писва ми и се изписвам гневно по повод поредното безобразие.

Виждам заговора за престъпление аз, виждам...
Колкото и да съм толерантен човек, все пак ми е трудно да преглътна толкова настойчивите амбиции на властта да ме "слуша" какво правя в Интернет. И за това още повече допринася фактът, че независимо че правилниците им забраняват да преразглеждат вече гласуван закон, преди да са изминали шест месеца, с всички (не)възможни механизми те го връщат обратно в пленарна зала. Хайде халал да им е, ако поне си бяха свършили всичката друга законодателна работа, да си кажеш - скучно им е на депутатите, иска им се да четат СРС разпечатки. Тц, няма такова животно - те упорито отлагат гласуването на закони, за които се настоява в докладите от ЕС, при това не козметични такива, а ключови от рода на този за конфликта на интереси. Чувам сега, че въпросният закон, който би трябвало да попречи на разни батковци и братковци да похапват добре от държавната хранилка, нямало да бъде изгласуван преди края на този мандат. Защо ли?

Не съм привърженик на тезите за вселенски заговори. И все пак цялостната ситуация ми намирисва на як лобизъм. Особено с коментарите от бай ви министъра на културата Стефан Данаилов, че нарушенията на авторското право също трябвало да дават повод за масово подслушване. Хайде вземете изтрезнейте, а? Какво толкова ви бърка в здравето? Надали ще да е сийдването по торентите на някой голям шедьовър на съвременното българско кино. Защото такъв НЯМА. Или може би Тома Айдъла (да не се бърка с Били Айдъл!) е изгубил милиони, защото народът се е юрнал да тегли албума му, вместо да го затрупа със спестените си от закуски левчета заради това, че е "Герой"?

Да, съзнавам, че глобалната борба срещу "пиратството" се крепи преди всичко на лобизъм. И все пак да се бяхте сетили овреме, недотам Оважаеми дрОгари. Вместо сега да зарязвате всичко друго, дори приоритетното за членството в ЕС законодателство - само за да се уверите, че никой няма да остане неподслушан. В навечерието на избори - и в нарушение на всички закони и правилници, които сами сте си гласували. И щом вие можете да си го позволите, предлагам и опозицията със същия аргумент отсега нататък до края на мандата да иска вот на недоверие всяка седмица. Че няма да мине, е ясно. Но поне да покаже целия фарс, който се развива на площада срещу паметника на Царя Освободител.

Окей, халал да ви е трафикът ми. Майната ви. Да ви приседне в кривото гърло. Така сами разкривате какво единствено ви вълнува - и това не са реалните нужди и проблеми. По света тресе криза, но вие сте "най-подготвени". ЕС вече се уморява да ви оказва помощ. Конфликтите на интереси обаче не са ви в дневния ред. Не, далеч по-добре е да врънкаме с писма Барозу да пратим неколцина "експерти" по европарите за сметка на Евросъюза да се поразходят из Брюксел и да "специализират". И единственото, което надминава по важност всичко дотук, е бързо да откоригирате изборното законодателство така, че да ви е удобно, и с всички възможни средства да си подсигурите това да "имате уши" навсякъде. Просто чувствам с връхчетата на косъмчетата на отдавна небръснатата си брада как изведнъж разкриваемостта на престъпленията в тази страна ще скочи многократно, след като ви бъде разрешено да ни подслушвате. И всички те ще са мащабни и епични - заговори за отвличания, тероризъм, или може би въоръжен обир на БНБ?

Всичко това ми лъха на такава "естетика" и "красота", че вече някак си дори хигиената на изказа ми започва да спира да ме вълнува. Извинявай, Мони, честно, опитвах се да се сдържа. Личните гафове са нещо допустимо - човек понякога си изпуска нервите, и точно това смятам, че се е случило с теб в студиото на RE:TV, затова и ще се въздържа да те определя като "простак". Но нещо не я виждам естетиката наоколо, за която така радееш. Грубо неестетично ми се струва Народното събрание да потъпква всички правилници, само и само да изгласува противоречащи на конституцията текстове. Зверски неестетично ми се струва тласкан от лобизъм, "културният" министър да иска да навре и "пиратството" в Интернет сред поводите за подслушване. Свръх-неестетично ми се вижда при толкова скандали за откраднати европари конфликтът на интереси така и да не бъде криминализиран. Изобщо твърде много неща ми се виждат неестетични в тази държава (списъкът е дълъг и ако го пусна тук, ще се точи няколко десетки страници). Отделно, въпреки че си добре подкован по темата "естетика" от лекциите по въпроса на дълбокоуважаемия твой баща, твоите лични постъпки в семеен план също не преливат от естетика. Така че да си беше затраял, а?

Естетът преговаря с пингвините да се присъединят към НАТО
И да съм имал досега някакви съмнения дали ще гласувам, сега вече съм уверен, че няма да отида за гъби. Надявам се ЗЕС днес да не мине, въпреки че ако не мине днес, вероятно ще го предложат и утре, и вдругиден. И няма да мирясат, докато не си го изгласуват. Е, и аз няма да мирясам, докато не ги видя тези извън властта. Ако случайно се намерят достатъчно идиоти да ги подкрепят, за да управляват в следващите години, определено емигрантите от БГ ще се увеличат с още един. Сори, омръзна ми да търпя. ПИСНА МИ!

1 коментара :

Публикуване на коментар