неделя, май 17, 2009

Евровизия: естрадо-поп showbiz пръдня

Чувам, дето снощи на "Евровизия" бил победил беларусин, изпълняващ за Норвегия ирландски пляски по руски маниер :)

Беларусин изпълнява ирландски пляски по руски маниер
Та не че кой знае колко ми дреме кой се развява там, нито каква награда получава. Но все пак, доколкото се излъгах да изгледам част от шоуто, да изокам. Зрелището е... абе с една дума, отчайващо. Това просто не е музика. Дори и говно не е, това е нещо по-рядко и по-противно. Поп-дрисня от най-лошия вид, в сравнение с която музикални недоразумения като Бритни изглеждат като титани на шоубизнеса. Сори, пичове, до момента не си бях правил труда да се заглеждам в такива подробности, но това си е просто един вид шоубизнес олимпиада. И като всеки спорт, има твърде малко общо с каквото и да е изкуство.

С цялото ми уважение, Евровизия е просто гнойна пъпка на европейския шоубизнес. 99% от музиката, която имах нещастието да чуя, е толкова зле, че просто не може да се опише с думи. За сметка на това е разкрасена като на цирков спектакъл. Всичко блести, от време на време има някой взрив, сребърни дрешки ала 80-те години, плюс стадо акробати около изпълнителя, за да не се налага да гледаш самия "певец".

За морето от бюстове на показ няма да говоря, това все пак остава една от причините, поради които конкурсът очевидно все още има зрители от мъжки пол. Нда, очевидно евро-шоубизнесът се учи с бързи темпове от беге фолкаджийките. Важното обаче в случая е, че всички са се напънали да родят някакъв универсален международен естрадо-поп и се е получила просто феноменална мишка. Дори да я нарека "слаба" не ми се обръща езикът, ще е комплимент. Нивото в музикално отношение се стреми към абсолютната нула с тенденция за превръщането на тази нула в музикална черна дупка.

Искате да разберете накъде отива шоубизнесът? Гледайте Евровизия. Няма как да не се убедите, че художественият и творчески аспект на музиката просто отива на кино. За сметка на което има шоубизнес по пълната програма: фойерверки, лъскави дрехи, блестящи украси, акробати и цици. Това е. Не че и някой се нуждае от повече, де :)

Честно си казвам, че подобна вулгаризация на музиката не просто не ми е по вкуса, а директно ме изкарва от равновесие. Вероятно ще се намерят и хора, които ще твърдят обратното, но директно ви казвам: не ми дреме кой отива да пее на такива конкурси и какви са резултатите. Такива "изпълнители" трябва да бъдат съдени за издевателства над музикалния вкус на нормалните хора. Окей, бяхме на тази showbiz олимпиада, участвахме на олимпийския принцип, при това на горе-долу същото ниво. Това просто не е изкуство, така че кой е победил и кой е загубил, поне за мен е абсолютно без значение.

9 коментара :

Bunny каза...

Ох, добре, ако не ти дреме, защо си ги хабиш тия 500 знака? Честно... :(

Аспарух К. каза...

Защото досега петима от сутринта ме будят от блажения ми сън с тръбния зов на ICQ-то и въпроса "Какво мислиш за победителя от Евровизия снощи?"

Анонимен каза...

Ма верно ли? Нима Евровизия най-после свърши и вече може да се гледа телевизия?

Bunny каза...

@Паро,

да, кофти е да те будят, докато твориш бъдещето! :Р Базикам те, споко!

ПС:Наистина е тъпо...

nofearinc каза...

Евровизия е кочина като конкурс. Но парчето на руснака ме кефи - момчето е младо, вярва си и изглежда адски надъхан, докато пее разни любовни работи и свири на цигулката. Пуснах го няколко пъти в тубата, иначе не знам как е била конкуренцията му.

Анонимен каза...

Вчера на Евровизия видях Арвен Ундомиел, но в крайна сметка победи Фродо.

Bunny каза...

Марио,
верно не е лоша песента. Няма а стане хит, но пича е готин.

nofearinc каза...

Съби, не знам дали ще стане хит, но сутринта се събудих с нея на уста и я преслушах 15-тина пъти след това :)

Bunny каза...

За мен най-читава песен излязла от тоя конКУРс е на Сертаб Еренер, преди вече много години...

ПС: "Съби", never ever pls... :))))))

Публикуване на коментар