неделя, октомври 25, 2009

Шрифтово

На няколко пъти получавам по мейл и ICQ въпроси защо съм разредил писането. Ами... донякъде нямам вдъхновение, а от друга страна съм леко зает. Ей този шрифтец по-долу ми отнема почти всичкото свободно време в последните седмица-две, и не се очертава да бъде готов скоро.

Process
Когато бъде готово, би трябвало от него да се получи нещо подобно на това:

Specimen
Само за протокола: ненавиждам смяната на лятното и зимното време. Въпреки че има нещо позитивно в това да получиш един час допълнително, все пак, макар че аз естествено не го използвам за сън :)

За да не зяносвам напълно цял пост, ето ви малко любопитна информацийка в същата насока: холандците ги е избило на екология и за да се пести тонер, предлагат да се използват шрифтове с дупчици. Според създателите на това чудо, което изглежда неимоверно неугледно при печат, от употребата му се пестят средно по 2 евро на служител годишно. Е, вероятно ако фирмата е с половин милион служители, действително има далавера от употребата му. Та ако сте толкова екологично отговорни, цъкайте горе и теглете тази грозотия. Имайте предвид, че кирилица няма, но пък екологията изисква жертви :)

P.S. Ако животът ми се стори прекалено скучен, току-виж някой ден се хвана да го кирилизирам, та да ме "благославят" беге фирмаджиите...

P.P.S. Закъснял ъпдейт, но доколкото не ми се пише нов пост на тази тема... Вячеслав Славински е създал нещо велико за стари кучета като мен - шрифт, имитиращ този на старите VT-220 терминали! За истинските кодери е предвидена и кирилица, така че кефът е пълен. За пълен носталгичен ефект се препоръчва да се употребява с зелен (или кехлибареножълт) цвят на черен фон, с размер 15 пункта под Windows или 20 пункта под Mac/Linux. Леко коригирана от мен версия (преименуван в 8.3 формат за пълна съвместимост със стари ОС, с поставени правилни названия на кирилските символи вместо NameMe.xxx и прочие) можете да откриете тук. 100% Free Software, created with FontForge!

Млади бяхме, DEC като ползвАхме...

0 коментара :

Публикуване на коментар