Нямам достатъчно думи да благодаря на Джон Андрюс, който е пуснал великолепния с ироничността си текст "Ten Top SEO Blog Content Strategies". Малко тъжно ми е обаче да съзнавам колко много от нашенските блогове на SEO тематика се развиват именно на този принцип. Ениуей, за мързеливите, няма как да не пусна поне повърхностен превод на този фундаментален текст. И така, 10 най-добри съвета как да напълните блога си със съдържание на тема SEO:
- Направете списък с 10 съвета за начинаещи оптимизатори. В това няма нищо сложно - вземете която и да е микротема и се концентрирайте. Изредете 10 неща, които могат да бъдат направени в тази тема - и списъкът е готов. Главното е да не навлизате в подробности. По две-три изречения за всяка точка - какво аджеба представлява тя, как би могло да работи - и давайте нататък.
- Съставете списък "10 мита за SEO". Също нищо сложно — съставете списък с точките, с които са несъгласни повечето специалисти, това е.
- Съставете списък със 101 съвети за начинаещите оптимизатори. Същото, като в точка 1, само че вместо 10 направете точките 100, 101 или 103 — повече и по-кратки. Смисълът е, че хората лесно могат да запомнят 10-те точки от първия списък и да продължат нататък. А на дългия списък ще се спрат, ще разберат, че не са в състояние да запомнят нищо отвъд 23-та точка - и ще букмаркнат страницата. А на практика и няма да я букмаркнат, но пък ще я препратят на други или шернат в социалните мрежи.
- Съставете списък с 10 най-добри публикации за SEO. Например това може да бъде списък с 10 списъка "10 съвета за…". Правете го всяка седмица.
- Съставете списък с 10 точки, нямащи нищо общо със SEO. Оптимизаторите са зациклени върху себе си и околните, така че им покажете, че в света има и още нещо. Примери потърсете в Интернет — котки, кучета, кулинария, каквото и да е. И го правете редовно.
- Съставете списък от 10 точки за това, което не може да се прави в SEO. Също е просто — взимате първия списък и съставяте пълната противоположност на точките от него.
- Направете списък от 10 точки за знаменитости и SEO. Например "10-те големи грешки на Аштън Кътчър в SEO". Вземате който и да е от предишните списъци и добавяте във всяка точка по една фраза с упоменаване на популярна звезда. Не пишете много — така или иначе никой няма да го чете.
- Съставете списък "10 най-добри метода" за SEO. Поради слабоизвестна физиологична особеност на оптимизаторите, те ще цитират и препращат линкове към всеки списък с "10 най-добри метода".
- Съставете списък "10 причини, поради което не бива да четете този списък".
- Съставете списък "10 причини, поради които задължително трябва да прочетете този списък".
Мога да добавя към това само още един съвет — периодично променяйте цифрата, примерно така че да стане "17 най-добри стратегии при формиране на кратки връзки в Twitter". Така никога никой няма да ви упрекне, че пишете само за "10 най-добри неща".
1 коментара :
Много добра статия.Хареса ми стратегията и мисля да я приложа.На всички ни е дотегнало от сандартните практики и банални теми,но схемата ти е добра!
Публикуване на коментар