неделя, март 07, 2010

Sony се забравиха окончателно

Помните ли как преди няколко месeца си говорихме за Sony Vaio TT и за трансректалните способи за инсталиране върху него на Windows 7 x64 през EFI? С всякакви вулгарни извращения и прочие. Е, приятна изненада - в момента си имам работа вече със Sony Vaio Z590, в който достъпът до EFI просто е тотално забранен. За да може хората не просто "да отидат - да си купят диска - да си го качат", а "да отнесат ноутбука в сервизния център на Sony, където да им налеят системата от файл-образ, зашото стандартният начин за инсталиране вече е невъзможен". И естествено образът се налива срещу весела сумичка, която далеч не е по джоба на някои хора... а и да е, аджеба, за чий да се плаща за подобно нещо?


Не знам, може би аз нещо съм дефектен, ама на мен такъв подход ми се вижда адски вулгарен и некоректен. Колкото и да тача Sony, занапред ще имам едно наум, преди да се захвана да купувам нещо от тях. Не обичам да ме принуждават да плащам за нещо, което досега е можело да си направиш сам безплатно. Което ни отвежда до основния реален въпрос: аз ли съм тъп и некадърен, или опасенията ми не са напълно безпочвени? И да, гугълнах по въпроса: Microsoft препоръчват стандартната рецепта за такъв случай. Само че ползата от нея е нулева, ако няма как да заредиш EFI shell. А в шибаната 590-ца точно туй не можеш да го направиш и посмъртно, защото просто въобще липсва опцията Boot from file...

Майтапът е, че с x86 версията естествено няма проблеми - само че при нея не използваш пълните възможности на хардуера, така че този вариант отпада. Последното, което измъдрихме със собственика на въпросния ноутбук, е да се инсталира от USB DVD, по принципа, по който се прави с нетбуците, ама и там си трябват извращения, докато се получи. Щото за инсталацията на X64 е необходимо да укажеш къде точно се намира проклетият зареждащ EFI образ. Иначе си имаме веселичкото съобщение "Missing operating system" и дотам.

Така че... ако някой се е насаждал на подобни подводни камъни, разпишете се в коментарите как сте се измъкнали и дали се е получило. Мерси в аванс за което.

1 коментара :

Unknown каза...

Купи си Apple най-после и си гледай кефа!:)

Публикуване на коментар