Отдавна съм спрял да дъвча темата за безумията на екологичните активисти, но понякога дори моето търпение изпушва. Просто когато британските активисти, организатори на кампанията 10:10 (убеждаващи хората и организациите да понижат своя "въглероден отпечатък" с 10%) пуснат подобно потресаващо клипче, което със сигурност има за цел да доведе до тотален скандал, ползвайки похватите на вирусната реклама, има нещо наистина неизмеримо сбъркано. По-долу можете да видите въпросното четириминутно пропагандно филмче с участие на различни знаменитости (футболисти, актьори, членове на групата Radiohead), където несъгласните с позицията на климатичните активисти просто ги... взривяват с натискане на червено копче. Видеото е хиляда процента NSFW, честно казано, не мога да ви препоръчам да го гледате и у дома, поне ако вкъщи имате деца:
Изглежда безумно, невероятно, практически невъзможно да възприемеш, че авторите на това... произведение на пропагандното изкуство... са смятали, че подобна кампания би им била от полза. Но по всичко изглежда, че наистина е така. Това не е фалшификация, не е шега, наистина филмът е заснет от самите тях, и те самите не го отричат. Ясно е, че от гледна точка на създателите му това е нещо като шега (?!), която е предназначена да шокира и по този начин да привлече вниманието към проблема. Основателката на организацията 10:10 Фани Армстронг продължава да се майтапи: "Какво да правим с тези, които съвместно излагат на опасност съществуването на всички нас на тази планета? Много ясно, че всъщност не искаме да ги взривяваме - това е просто шега за краткия ни филм, но може би не би било зле да започнем с ампутации?"
Изумително в случая не е това, че климатичните фанатици толкова сляпо вярват в своята религия и толкова ненавиждат каквото и да е несъгласие с нея, че могат да заснемат рекламен филм с подобно съдържание. Това само по себе си е показателно, но то в случая не е основното. Основното, което потриса, е до каква степен те са затънали в слепия си фанатизъм и са се откъснали от това как мислят и възприемат реалността нормалните хора - до такава степен, че искрено са сметнали, че подобен клип би бил успешен инструмент за пропагандиране на тяхната идея; ако ще и да шокира, да предизвика различни реакции, но като цяло да привлече хората. Ето това като че ли е най-интересното. И авторите на филма като че ли в близките дни ще бъдат подложени на доста неприятно за тях изпитание под формата на общественото мнение.
Официално този "мини-филм" трябваше да дебютира публично днес, но за него е написал в аванс Guardian, а подир него темата е поета от други вестници и блогове. В момента медиите и блоговете преливат от негодуващи коментари, включително от хора, които са в "същия лагер" с авторите на клипа. В YouTube оригинално каченият клип вече е недостъпен - сигурно защото създателите му са били адски неприятно изненадани от негативната реакция - но естествено вече е копиран многократно и качен отново.
3 коментара :
Аз не мисля като теб. Само така може да се събуди консуматорско общество като английското (дори не съм убеден, че ще усепее) и да ги накара да си размърдат закърнелите мозъчета...
не знам..
аз ли много филми гледам и съм претръпнала, ама не ми се струва чак толкова прекалено..
е, да, не е приятен клипът;
вече имам чувството, че какъвто и клип да гледам, го възприемам изцяло само като нещо интересно за гледане, без да го обмислям; в случая, ми е по-интересно как са направили ефекта с експлоадиращите тела (което ще гледам след малко, след като зареди и втория клип)
интересно, Паро, как точно щеше да подходиш ти, ако трябваше да снимаш клип за тая кампания? какъв щеше да е клипа?
А иначе всички си живеем в нашата си реалност, и никой не прави нищо на практика; онлайн и по-принцип подкрепяме някакви каузи, но като се стигне до някакви реални действия като разделно изхвърляне на боклука, пестене на водата, използване на платнени торби, предпочитане на стоки с хартиени опаковки, и пътуване с колело.. etc, всички махваме с ръка "оф, верно бе; айде от другия път"..
отвратителен клип!!!! ужасен просто!!!
така няма да се събуди никое общество. а пък за консуматорско (ха ха) да не говорим. клипът е насилие върху личността и в отговор ще предизвика насилие, изразено като неприемане на идеята (съвсем разумна и постижима е май) за 10:10. или дори по-лошо тотално отричане на идеята....уфф...не ми се говори повече за тази отврат.
ако трябва да се снима убедителен клип за 10:10 той трябва да показва реално какво може да се направи за да се намалят емисиите с 10%. практически какво трябва да направим! ама точно тук е слабото място - много от т.нар. зелени идеи или не са практически приложими, или ефекта от тях е под въпрос.
Публикуване на коментар