сряда, август 15, 2007

Bourne Identity, FFMpeg

Тези дни имах глупостта да изгледам един филм, за който чувах само суперлативи. Колко бил добре направен, каква чудесна актьорска игра имало в него, как бил структуроопределящ за съвременното кино и така нататък. Да, става дума за "Самоличността на Борн".

Когато излезе преди, съзнателно реших да го пропусна, но тези дни получих от познат няколко диска с игри и филми - и на два от тях се мъдреше копие на това чудо. Нямаше накъде да се мърда, наложи се да го гледам (напоследък не ми остава много време за гледане на кино, но прежалих около час и половина).

Филмът е изключително разочароващ. Признавам, не си спомням доколко книгата на Лъдлъм прилича по сюжет, защото съм я чел адски отдавна. Но дори според смътните ми спомени създателите на филма са се попрестарали в свободното тълкуване на оригинала.

Борн. Джейсън Борн.
Всъщност странното е, че не мога да кажа нищо лошо нито за Мат Деймън, който тук играе по-грамотно, отколкото поне в половината си филми, нито пък за Франка Потенте, която ми е слабост още от времето на "Бягай, Лола". И все пак... общото ми впечатление е, че това май вече съм го гледал в по-грамотен вид (естествено, с известни модификации) по-рано под името "3-те дни на Кондора" :) Същите истории за вътрешни предателства в шпионажа, същите екшъни (е, тук са по-зрелищни, но и са минали около 20 години от "Кондора", в които техниката не е стояла на едно място). Чудя се, предвид похвалите към втората част, дали да си правя труда да я гледам, или директно да се откажа.

Тези дни поради едни безумни служебни задължения ми се налага да откривам в Интернет клипчета за телефони и да ги качвам в моя сайт (логично, те са FLV, опитах се да убедя шефовете да ми дадат възможност директно да качвам в този формат, отрязаха ме, така че сега се налага да ги конвертирам). С известни усилия намерих един безплатен конвертор - Batch FLV Converter, базиран на FFMpeg, но той не работи с всички кодеци, използвани при създаването на FLV. Още по-лошо се оказа положението с безплатния WinFF, базиран на същото, който бъгавее неизмеримо (освен ако познаваш в подробности опциите на командата, които на мен са ми тъмна Индия). Накрая по някаква случайност намерих инструкции за базово конвертиране със самия FFMpeg, изтеглих си един инсталатор на компилирана версия за команден ред и след запомнянето на няколко базови опции обработвам ръчно от конзола всичко, с което Batch FLV не може да се справи. Открих, че конвертирането работи най-надеждно при краен формат WMV, което ме учудва, предвид факта, че по-логично би било най-добри да са резултатите при MPEG...

А колко по-лесно щеше да бъде, ако просто не ме караха да преконвертирам едни и същи неща по два пъти...

0 коментара :

Публикуване на коментар