четвъртък, февруари 12, 2009

За потреблението и зелената трева наоколо


Една приятелка по моя молба в рамките на тази седмица си направи списък на всички опаковки, които е изхвърляла в кофата за боклук. Пресмятането на средствата, които в този случай отиваха на вятъра, се правеше изключително лесно.

- Имай предвид, - предупредих я аз, - средно цената на самата опаковка е от 10 до 25% от цената на стоката. За да не получиш припадък, вземи минималната стойност – 10%. НО! Ако името на тази стока поне веднъж си чула в реклама по телевизията, веднага добави към тях още 30%.
- Че защо?
- Ами защото! А ти какво мислиш, кой плаща рекламната кампания? Ти си я плащаш. От твоя джоб. Това се нарича "бранд", марка. Ти купуваш не бонбони, а билет за "света на сладкия живот". Не мляко, а весел живот, защото "веселият млекар весело живее". И не искам да те разстройвам, но парфюмерите казват: "Ние продаваме не крем, а надежда". Защото прекрасно знаят, че красивата кожа зависи от храненето, съня и въздуха, а бръчките се изглаждат само с ютия. А не с красиви кутийки с екстракт от какаду.

Затова не шмекерувай и смятай честно. Време е да научиш колко плащаш за боклук...
Твърде интересна и познавателна статия, която ще ви отвори очите за доста неща в съвременното потребителско общество, които сте подозирали несъзнателно, но изречени на глас, звучат просто шокиращо. Не по-малко фундаментални са останалите постове от същата поредица, които ще откриете като линкове в края на горния текст. Оригиналният материал е на руски, ако някой има затруднения с разбирането, отпишете се в коментарите, ще го преведа. Макар че според мен всичко си е ясно и без превод...

0 коментара :

Публикуване на коментар